KİTAP VE FİLM YORUMLARI📚🎞🍿🎥



 KİTAP YORUMU

 Merhaba sevgili okuyucularım bu hafta bişeyler yazmak istedim ve farkettimki arada bir kitap yorumunda yapmak gerekir bende yapmadığım için bu sefer kitap yorumu yazayım dedim. Bu aralar elimde okuduğum hem dini ama bi yandanda sanki iki kişinin mesajlaşmasını okuyormuş gibi yazılmış bir çeşit kitap. Ömer sevinçgülden. Bence tanıdınız😊. Evet “CARPEDİEM”!! Ve “Anı yaşa!”  desem hemen anlarsınız zaten!☺️

  Bu kitabımızın ismi de“Seni seven biri var”. Kitabın ismi belki sayfamın ismi ile ilişkili değil o tarz sanatsal kitaplarını tercih etmeliyim aslında, neyse sonra onlarda olur inşallah! Öncelikle bu kitaplarımı bitirmeliyim. Okuduğum kitap gerçekten dini kitapları öğrenmeyi ve okumayı çok seviyorsanız bence tam sizlik. Aslında kitaptaki iki kişiden yani yazar ve ateist bir kahramanın konuşmasına şahit oluyoruz. Kızımıza yani kahramanımıza davette bulunuyor bir nevi. Tabiki kızımızın sorduğu sorular üzere aldığı cevaplarda davet gizli bir biçimde yapılıyor. Ve bu davet aslında gerçekleri yani hayatın gerçeklerini anlatarak yapılan gizli bir davet. 

  

  Gerçekleri zaten biliyoruz değil mi ölüm, ahiret ,kabir Rabbimiz ,peygamberlerimiz  vs. Bir olan Rabbim herşeyi bizim için yaratmış ve elbette hiçbir şekilde abes yani boş yere yaratmamıştır….

  Bunlar ve daha bir çok şeyler konuşuyorlar yazar ve genç kızımız. Kitabın akıcılığının yanında sayfalar arasındaki küçük notlarsa çok hoş gerçekten! Ve en çok etkilendiğim bölüm ise canı sıkılan genç kızımıza cevap olarak, birgün çok muhteşem harikulade bir fuar gezdiğini anlatıyor, insanın hiç canı sıkılır mı bu fuarda diyor ve anlatmaya başlıyor bu fuarı!

Sizce neresi bu fuar! İpucunu söylesem zaten anlarsınız😌 Tabiki şu koca hayat yolculuğumuz ve çevremizde gördüğümüz göremediğimiz canlı cansız şahit olduğumuz tüm varlık alemiydi bahsettiği fuar!🥹Evet nekadar çok şaşılacak bir kainatın içindeyiz! Herbir varlığı, şu içinde bulunduğumuz bedenimizi dahi öyle özenerek yaratmış ki Rabbimiz! Sizler için o bölümü anlatmadan önce kitap arkasındaki küçük, kısa özeti yazmak istiyorum. En çok sevdiğim kısımdır kitap arkası yazıları sizde önden okumak istersiniz belki:

““Hayatın anlamı ne, nerden geldim, ölümden sonra ne olcak?” gibi sorular sormaya başladın mı, alacağın cevap “Kafayı mı yedin kızım sen?” olur. Yada “Erkek arkadaşınla kavgamı ettin yoksa?” falan derler. Aslında her insanın hayatı sorgulaması gerektiğini düşünmek istemezler pek…

        Umrundaydı sanki!

Zeki bir genç kız…Kitap okuyor…Düşünüyor…Sorguluyor…Edebiyata meraklı... Felsefeye ilgisi var... Kitapları seviyor... Kendisi de yazılar yazıyor... Sanal ortam- da gizemli bir yazarla tanışıyor bir gün... Hayata dair her konuda konuşuyorlar... Yüzünü hiç görmediği bu yazarla güçlü bir bağ kuruluyor aralarında... Zamanla konular ilginçleşiyor... Beklenmedik farklı olaylar gelişiyor... Bir gencin kendini arama ve yeteneklerini keşfetme serüveni bu... İlginç, samimi ve etkileyici...”

  Evet anlatmak istediğim yere gelirsem zaten kısacık bahsetmiştim ama biraz daha detaya ineyim. 

Yüzbinlerce reyon olduğundan bahşediyor bu fuarda yazar. Çeşitli yerlerinde kıyısı görünmeyecek kadar büyük havuzlar varmış. Devasa büyük ampul koca fuarı aydınlatıyormuş gelen insan sayısı sayılamayacak kadar çokmuş … Varlıklar aleminde yani canlılardan kara üzerinde yaşayanların çeşitliliğinden bahsetmiş ve bir çoğunun bize öyle güzel vitaminli besinler verdiğini söylemiş  sonra sular altında çok büyük bir reyon var diyor yazar. Orada rengarenk çeşit çeşit bize fayda sağlayacak çok güzel eserler var demekte birde havada uçan o alemden bahseder  hayranlıkla izlediğini söyleyerek… 


 Ve akşam olmuş, masmavi gök bir anda kızıl mor  rengine bürünmüş. Aydınlatan lamba batmış ve ışıl ışıl parlayan minik ışıklar ve beraberinde büyük beyaz bir lamba aydınlatması varmış. Göğün rengi siyahlaşmış…

 Şeklinde devam ediyor bu güzel alemden bahsederken daha güzel bir anlatımı var tabi ben aklımda kalanları yazdım. Böyle bu tarz kitaplar gerçekten güzel carpediemin tüm serisi uyguna indirimde satılmış olsa hemen alırdım. Bir kaç kitabını okumuştum sadece. Neysek uzatmayım siz okuyun yorumları sonra yaparız☺️ 

FİLM YORUMU


Koruyucu (2021) — The Movie Database (TMDB)

Bir de film yorumu yapalım. “Koruyucu” ve “Buz yolu” adlı iki film. Buz yolunu önceden babamla izlemiştim. Sonuna denk gelmişti ama. Bu seferde  iki filminde başını kaçırdım. Ama olsun birdaha bakarım. 

 Filmin ana karakterleri aynı oyuncu; Liam Neesson . Biri adı üstünde koruyucu gerçekten heyecanlı dövüşlü falan o tarz filmleri seviyorum! Aslında kimse istemez, sevmez belki kanlı filmleri ama ana konusu güzel olunca!😌Baba iç güdüsü ile bi evladı korumak çok güzel bir şey sonuçta. Bi mafyanın peşinde olduğu bilinen çocuğu koruyan leesson çok başarılı bir nişancı. Çocuğuda bu konuda eğitim veriyor. Sonunda ise bu tehlikeli yolculuk bitiyor ve çocuk annesine kavuşuyor.  


  Buz yolunun ise başını kaçırınca çok anlayamadım onu bidaha izlemeliyim. merakta ediyorum. Bununda isminden  anlaşılacağı üzere buzun üzerinde geçen tehlikeli bir hayatı anlatıyor. Heyecan dorukta! Kurtulabilecekler mi diye merakla izliyorsunuz. Ve dostluğun güzel bir örneğini göreceksiniz. Şimdiden iyi seyirler diliyorum. Yorumlarda buluşmak üzere
!☺️

14 yorum:

  1. oleeey sevindim. liam neeson çok severim özellikle taken ve non stop adlı iki filmini, senin izlediklerin de keyifli filmler, aksiyonlu :) sevinçgülün kitabını da okudum :) kitap yorumıun da keyifli olmuş :) bir tür kişisel gelişim ivit :) senin bloguna her zaman gelip bütün yazılarını okuyup bütün yazılarına yorum yapıyorum ki ben zateeen :) arkadaşlarıma da sölüyorum bloguna üye olsunlar diye :) bense üye olmadan okuyorum blogları :) hiç üyeliğim yok ama iyi okuruuum :) kitap ve film yazılarını da her zaman bekleriz senin mademseeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim deeptone hanım ben sayfandan yazdım bilerek herkes okurken mesajları benide görsünler diye aslında yazmayacaktım sonra böyle birşey yapmak istedim

      Sil
    2. Yorumların içinde teşekkür ederim sadece okuyup yorum yaptığınıda biliyorum çok da güzel yorumcusun deeptone iyiki varsın😊

      Sil
    3. :) blogumda her zaman diyebilirsin yazı yazdım diye, link te verebilirsin, bloguma bütün blogcular geliyor zaten, ivit görürler seni ve sana da gelirler öyle :) sen de iyi ki varsın çünküüü yanii yazıların da yorumların da keyifli, içten işte ondan ondan hihihi :)

      Sil
  2. Kitabı çok güzel özetlemişsiniz. Merak uyandırıcı gerçekten. Aklımda bulunsun. Filmi de bilmiyordum, konusu güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
  3. Yorum için teşekkür ederim duygucum filmler gerçekten çok güzel izlenmeli👍

    YanıtlaSil
  4. Hümeyraaa, kitap-film yorumlarına hoşgeldiiin.
    İlk kitap verdiği mesaj itibariyle benec önemli ama sohbetlerin çok zeki olması lazım, orta düzey bulursam hiç hoşuma gitmeyecek. Çok zeki mi acaba gerçekten kitabın yazarı :)
    Kalemine sağlık.
    Nice nice yazılar bekleriz artık 🎈🎀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk kardeşim❤️Valla kitap gerçekten çok güzel yazar çok Zeki olmazmı hiç öyle güzel cevaplar veriyorki yani hayranlıkla okuyor insan ve bi kitabı ben çok okumayı sevmem ama bunu tekrar tekrar okuyorum çünkü cevapları her okuduğumda sanki hiç okumamışım gibi geliyor tabi aradan biraz zaman geçiyor ama bilmiyorum öyle hissediyorum normal bi hikaye falan olsa bi okumada aklına girer herşey ama bu çok uzun bi sohbet ezberlenip akla girecek bişey yok bildiğimiz şeyler zaten inananlardanım elhamdülillah amma gel görki sana bu soruları sorsalar hiç bu kadar güzel cevaplar verebilirmiyiz orasını Rabbimiz bilir😌

      Sil
  5. Yorumlar bölümün de sevgi dolu ya çok şeker yorumları da okuyorum hep 💕💕

    YanıtlaSil
  6. Kitabı çok güzel anlatmışsınız. Okumak gerekli aslında böyle kitapları da ama ben hiç okumadım bu tür... Okuyabilir miyim emin de olamıyorum.
    Umarım okumak istediğiniz diğer kitaplar da indirime girer de onları da tanıtırsınız bizlere :)
    Filmleri de izlememiştim *-*

    Sevgiler~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ettim my real☺️❤️İnşallah onları da anlatırım

      Sil
    2. İstanbul adlı çok güzel bi kitabı vardı bi kez daha okumak istiyorum önceden okumuştum onura tanıtmak isterim o daha hoşuma gitmişti ☺️

      Sil

BENİM PENCEREMDEN HAYATIM

      Bu sabah yine güneşin ışıkları ve kuş cıvıltıları ile uyandım.Yatağım penceremin yanında olduğu için perdenin kenarından sızan güneş ı...