BCP (Blogları Canlandırma Projesi) Temmuz Ayı Yazım

 TRT Avaz Belgeseli 

Bodrumda yaz mevsimi

Merhaba sevgili okuyucularım BCP (blogları canlandırma projesi) de bu ayın konusunu yaz mevsimi seçtim ve çok güzel bir belgesel izledim. 


  Bodruma gitmek nasibimde varmı yokmu bilemem ama belgeselini izlemek güzeldi. Seslendiren sunucu şiire benzer bir konuşma ile anlatıyordu yaz mevsimini. Çok huzur veren bir sesi vardı sunucumuzun. Bu belgeseli çekenlerin emeklerine sağlık
. Sunucumuzun da ağzına sağlık. İzleyen seyircileri eminim çok etkilemiştir. Eski bölüm olduğu için sanırım kamera çekimi şimdikiler gibi değildi ama ben bu halini çok sevdim gerçekten daha güzel duruyor belkide eskileri çok sevdiğim içindir bilemiyorum. Bizim çocukluğumuzda da TRT 2 idi sanırım doğanın belgeseli çekilirdi yani kır çiçeklerini vesayre okadar çok severdimki izlemeyi! Mesela Kardelen çiçeğini ilk ozamanlar öğrenmiştim. O kare gözümün önünden hiç gitmez dağların arasında erimeye başlamış karların altından çıkan çiçek. Sübhanallah!!!



Ve sonrasında hayatımda hep ilgimi çekmeye devam etmişti bitkiler alemi. Gerçi diceksiniz ki Rabbimizin yarattığı o güzel eserlere kim hayran olmaz? Haklısınız doğru söze ne denir ki!   

   Belgeseli izlerken babamdan aldığım bilgileri de katarsam baya şey öğreniyordum aslında. Konuşması şöyle başlardı genelde: “Bak kızım bizim köydede bu çiçeklerden çok var...,şu hayvanlar bu bitkilerle beslenir…” gibi gibi. Misal eşek kangalını ondan öğrenmiştim. Bilirmisiniz bilmiyorum ama eşeklerin çok severek yendiği bir bitki. Resmini görünce belki görmüştüm dersiniz. 


Deve dikeni olarakta duymuşsunuzdur!



Birde köy programı sunan bir kadın vardı kesin sizde hatırlarsınız ismine şimdi baktımda sarı ,kısa saçlı gözlüklü bi kadın ,yaptığı programda “Gezelim Görelim” idi. Ablamızın ismi de Nuray Yılmazmış. İnternetten bakınca ismini orda gördüm ,hatırladım bir an. Eğer seviyorsanız köy belgesellerini ve Nuray ablayı izlemediyseniz youtubeden izlemenizi tavsiye ederim. Gerçekten öyle samimi ki köydeki yaşayan teyzelerimiz ile konuşması olsun ,anlatımı olsun çok içten. 



   Belgeseller hem bilgi dolu olması ile hemde göz zevkini edebiyatla birleştirerek bizlere sundukları güzellikleri ile çok anlamlılar benim için. Her belgesel köyü çekmiyor elbette. Misal tarih anlatan veya bir yerde yetişen meyve sebzeden oluşan yiyecek ve içeceklerin serüvenini anlatan belgesellerde var. Onlarda çok hoşlar. Ama köy belgeselini yada memleketimizin doğasını çeken belgeselleri daha çok seviyorum.
 Velhasıl kelam bu izlediğim belgeselde gayet güzeldi. Eminim sizde beğenirsiniz. Bodrum gerçekten bölge olarak çok güzel bir konumda ,belki Akdeniz’i Karadeniz ve Ege kadar sevmeyebilirim ama Akdeniz’in en güzel yeri Bodrum ilçesi.




  

Zaten yaz mevsimi deyince herkesin aklına Akdeniz gelir. Bir an yazıyı yazarken “Akdeniz akşamları..”şarkısı düştü aklıma nedense☺️Ne çok dinlenirdi bu şarkı ,elinde gitar olan gençler ateş başında başlarlardı söylemeye! Bunları yaşadığımdan değilde işte hep görürüz ya tv de☺️Bana kalsa yaz dediğim gibi Ege Karadeniz de geçmeli aslında bölge olarak seviyorum oraları Akdeniz’i sevmiyorum değil sadece çok deniz ,sahil.. sevenler için ben de yeşili daha çok seviyorum eğer nasip olursa inşallah ilk gitmek istediğim yerde Karadeniz Rize!!

  Ah insanları ne tatlı ama karadenizin! Ton ton teyzeler var bide konuşmalarına şivelerine bayılıyorum☺️ Dediğim gibi nasip olursa inşallah çay toplamayı,yaylalara çıkmayı çok istiyorum! Biliyorsunuzdur oralarda hava daha temiz oluyor köyler genelde hep öyle olur zaten! 

   Neyse Bodruma dönelim birazda dediğim gibi Akdeniz tam deniz sevenler için! Şehrin  turistlik bölge olması en çok bilinen özelliği zaten. Oranında halkı bu alanda geçimlerini sağlıyor.Az çok coğrafya dersindenden biliyoruz. 



Burada cam eriterek çok güzel hediyelik eşyalar satıyorlar mesela!


 Belgeselde sunucu tam bir yaz mevsimi şiiri okuyordu aslında! Ben önce cümlesine öyle başlıcak sandım ama sonuna kadar devam ettirince anladımki bodrumu ,insanlarını yaz mevsimini anlatmak istemiş! 

   O bölgenin,Egeninde aynı zamanda ,en çok sevdiğim yeri deniz kenarında ki sandalları, yatları… O manzara beni çok etkiliyor belki rabbim bir gün nasip eder sevdiklerim ile geziler yapabilirim! Nasip artık!




 

  İstanbul’un da Silivri’si çok benziyor bodruma Ege tarafına gidemeseniz bile Silivri’nin yaz mevsimi de aynı Bodrum! Oraları gezebilirsiniz😌

  Öyle işte bir kaç resim daha  paylaşalım ve oraları görebilmek  nasibimizde vardır inşallah diyelim!





   Umarım yazımı beğenirsiniz
 şimdiden iyi okumalar Hoşçakalın!☺️ 

35 yorum:

  1. pikiiii gelcam yinee teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
  2. Bodrum'a ben de hiç gitmedim. Uzun yola da pek dayanıklılığım olmadığından herhalde, gözüm hiç kesmiyor. Belgeseller iyi oluyor benim gibiler için de . :) Bir de blog yazıları tabii.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen müfredcim benim içinde iyi oluyor uzun yolu severim ama mola yerlerinde gezmek şartıyla öyle daha güzel bence tabi yapmak nasip olmadı ama belki bir gün olur kısmet☺️

      Sil
  3. Köy belgesellerini severim, insanları samimi ve tatlılar. Şimdileri bilmem ama eski insanların yeri ayrıydı. :) Fotoğraflar hoşmuş, paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedemek duygucum 😌fotoğraflar zaten belgeselden sizlerden izleyebilirsiniz gerçekten insanın içini açıyor resimler hele o dinlediğim şiir mutlaka öneririm😌

      Sil
  4. Yaz mevsimini seviyorum. Bodrum"a gitmeyeli epey oldu. Ülkemizin her yeri ayrı güzel. Çok güzel bir yazıydı. Emeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
  5. Yaz mevsimini seviyorum. Bodrum"a gitmeyeli epey oldu. Ülkemizin her yeri ayrı güzel. Çok güzel bir yazıydı. Emeğine sağlık. 😊🤚

    YanıtlaSil
  6. BCP Haziran raporunu gördün de miii blogumdaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet deeptone hanım neden sordunuz

      Sil
    2. yorum görmeyince o yazımda, görmediniz sandım. :) ayrıca, blogunuzda bu yorum kutusuna yorum yazarken yazdıklarımız gözükmüyor açık renkten dolayı :) çok açık çok uçuk bir pembe var yorum yazarken harfler seçilmiyor, bir de, başka yorum da yapmıştım ama görünmüyor, arada bir spamı da kontrol ediverin :) yorumları onayladığınız yerde, moderasyon için bekliyor, diyor, onun yanında bir ok var, ona basarsanız yayınlanan yormlar ve spam yorumlar çıkıyor, spamı basıp onaylarsınız, bazen yorumlarımız spama düşüyor da :)

      Sil
    3. bir de, blogunuzdaki saat yanlış, ayarlara girip saat ayarı yapabilirsiniz, gmt 3 istanbul gibi bişeyi seçeceksiniz :)

      Sil
    4. Bilgiler için teşekkür ederim deeptone hanım yorum yapmama sebebimi yazdım görürsünüz onun dışında saatidzelteyim farketmemişim ama benim sayfamda yorum yazarken mor renkli olunca herkesin öyle sanıyordum düzelteyim hemen

      Sil
    5. Saati düzelttim ilk önce yapamadım sandım ama oldu

      Sil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. bodrumun nefis koyları var :) çiçeklerden ise frezya en sevdiğiiim :)

    YanıtlaSil
  9. Ah Bodrumm ahhhh! Bende yeri hep ayrıdır. Eşimle de orada tanıştık *-*
    Ama ben Bodrum'un yazından ziyade diğer zamanlarını daha çok seviyorum. Sessiz sakin tüm güzellikler size özelmiş gibi...
    Umarım gidip görme şansınız olur.
    Sevgiler ~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah myreal hanım umarım o güzellikleri isteyen herkes görebilir

      Sil
  10. Bodrum, meşhur tatil beldesi ama hiç gitmeyi düşünmemişim. Biz bodrumlardaki tekstil atölyesinde çalışırdık ailemle, sürekli bunun karamizahını yapardık, o kadar. Şöyle bir bakınca begonvilini çok sevdim şu an. Sahil tesettürlü bir insanın yaklaşacağı şekilde değildir muhtemelen :D Ve çok güneş var, çok sıcak :D
    Köy belgeseli dedin mi Şoray Uzun Yolda'yı tek geçerim. Müthiş samimi, komik, şeker bir programdı, hala daha payılırım, jenerik şarkısını söylerim falan arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa tefrika yorum için çok teşekkür ederim Bodrum mizahını okuyunca ilk anlamadım desem yalan olmaz ikinci okuyuşumda 🥹malesef bende o duyguları yaşadım ama olsun şükür başka yerler gördük bizde dimi göremeyen bir çok insan var öyle düşünmek gerek
      Ah Şoray uzunu kim unutur ilk oda var tabiki favorilerimde hatta ilki o ama Nuray ablada çok cana yakın bi gezici onun programınıda severdim
      Bodrum konusundaysa çok haklısın bende oyüzden tercihen yeşili denize göre daha çok sevdiğin için Karadeniz’e gitmek istiyorum

      Sil
  11. Ne kadar dolu dolu bir yazı olmuş bende çok severim belgesel izlemeyi. Bodruma hiç gitmedim aşırı popüler mekanlar çok ilgimi çekmiyor nedense. Kıyıda köşede kalmış yerleri daha çok merak ederim hep. Ama yazınız merak uyandırdı bende :) teşekkürler kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Hiç gitmedim, tanıtım için sağolun.

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Memleketimiz cennet gibi, her yerini gezip görmeli

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim!karılıyorum fikrinize

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel, sanki karşımda sakin , nazik, güler yüzlü bir anlatıcı var ve ben onu dinliyormuş gibi hissettim yazınızı okurken. İlk yazan'a bu kadar zaman sonra mı yorum yazılır derseniz haklısınız. Bloğumdaki içten yorumlarınızı da okuyunca geldim gittim kaç kez inanın hatırlamıyorum. Hayatın hızlı akışında yönünü bulamayan insanlar gibi oldum demeyi de yanlış buluyorum.
    O harika belgeselleri biz de ailece keyifle izledik bir zamanlar. Zaman bize daha insaflı davransa gene yeniden çok şey öğrenerek izlerdim. Rahmetli Tayfun Talipoğlu' nun "Yol Hikâyeleri de çok güzeldir. Nebil Özgentürk'ün belgeselleri de izleyende iz bırakır.
    Yazıyı bütünleyen görseller de çok güzel.
    Birlikte güzel bir yolculuk oldu.
    Emeğinize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Ah çok teşekkür ederim hocam yorumunuz nekadar mutlu etti beni bilemezsiniz dediğiniz programlarda elbette güzeldir bütün belgeselleri severek izlerim 😌

    YanıtlaSil
  17. Türkiye'ye defalarca gittim ama gitmediğim bir Bodrum kaldı :)

    YanıtlaSil
  18. Eski belgeselleri izlemek çok zevkli. Yöresel izler görmek, o zaman ki sohbetleri dinlemek eski çocukluk kasetlerini izliyor gibi hissettiriyor. Çok hoş bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum bende çok seviyorum eski programları

      Sil

BENİM PENCEREMDEN HAYATIM

      Bu sabah yine güneşin ışıkları ve kuş cıvıltıları ile uyandım.Yatağım penceremin yanında olduğu için perdenin kenarından sızan güneş ı...